Anonimatul distruge brandul

Titlul de mai sus cred că e punctul cel mai bun de plecare pentru rândurile ce urmează. Anonimatul distruge brandurile iar performanța și rezultatele le țin în viață. Să ne gândim doar câteva secunde la isteria care s-ar crea dacă Clubul Sportiv al Armatei Steaua București ar evolua în prima divizie la același nivel cu FCSB. Cred că cel puțin la nivel de mass-media lucrurile ar avea o mediatizare uriașă. În schimb evoluând la nivel de amatori, echipa ce se declară a fi adevărata Steaua nu reușește să acapareze prea mult entuziasm în jurul ei. Dar nefiind locuitori ai capitalei, iar GalbenVerde.ro fiind un site ce promovează sportul județean, vreau să subliniez pierderea de notorietate de care a avut parte brandul Foresta Suceava odată cu retrogradarea în eșalonul al treilea. Deși nu se compară cu marile branduri ale fotbalului românesc, Foresta atrage prin numele istoric. E imposibil să fii microbist și să nu fi auzit de Foresta sau de isprava cu Dinamo (chiar dacă acea Foresta nu are prea multe în comun cu cea de acum). Dacă pentru celelalte două echipe ce reprezintă județul în eșalonul al treilea, nivelul la care joacă este unul mulțumitor, pentru Foresta Liga a III-a nu poate fi decât o dezamăgire. Odată cu retrogradarea de vara trecută Foresta nu a pierdut doar jucători și performanță sportivă ci și o importantă masă de suporteri. E drept neavând alternative aceștia nu s-au orientat către alte echipe din zonă ci cel mai probabil așteaptă revenirea echipei măcar la nivelul Ligii secunde. Acest aspect al fanilor prezenți la meciurile echipei de pe Areni este unul de luat în seamă. Dacă sezonul trecut media de spectatori depășea 1000 de oameni, în acest sezon, în Liga a III-a, această medie a scăzut la mai mult de jumătate. E suficient să aducem aminte doar de sezonul trecut pentru a vedea o pierdere evidentă, numai dacă ne ducem în trecut până acum doi ani vom observa o diferență și mai accentuată. Pe atunci cu Popovici pe bancă și cu un lot extrem de experimentat Foresta a stat aproape jumătate de sezon în plutonul fruntaș aducând prin rezultate la stadion o medie de 2-3 mii de oameni. Dacă în cele două sezoane de “B” sub brandul Foresta clubul avea parte de 4-5 televizări pe sezon acum numărul acestora a ajuns la 0. Încă un aspect îngrijorător este dat de deschiderea față de jucătorii din alte colțuri ale țării. E foarte ușor să convingi un jucător bun din Oradea, Cluj sau Constanța să se mute la Suceava pentru Liga a II-a, dar când vine vorba de eșalonul al treilea, lucrurile cu siguranță se schimbă. La o primă vedere, se observă trei probleme destul de grave care au venit odată cu retrogradarea echipei: cea a numărului de spectatori, cea a mediatizării din partea televiziunilor și cea a deschiderii față de jucătorii buni din alte zone ale țării.

Mâine la ora 17:00 pe Areni e meci, iar adversarul e unul absolut necunoscut, Sporting Liești. Probabil tribunele vor fi aproape goale, cu toate că mi-aș dori să revăd pe Areni minim 1000 de spectatori, dar poate de sezonul viitor lucrurile se vor schimba. Să ne imaginăm că mâine pe Areni ar fi venit Chindia Târgoviște, iar Foresta era undeva în plutonul fruntaș al ligii secunde, cu siguranță numărul de spectatori ar fi depășit pragul de 2000. Cât despre acest sezon nu se mai poate face nimic, însă de sezonul viitor, Foresta este obligată să revină în eșalonul secund al fotbalului românesc. Sunt convins că în această vară, președintele executiv, Andrei Ciutac și vice-președintele executiv, Mihai Ungurian vor face modificările necesare și vor aduce jucători de calitate pentru a-și îndeplini obiectivul propus. Hai Foresta! Hai Suceava!

Articol scris de: Dragoș Negură

Leave a Reply